وام پروانه کسب

وام پروانه کسب

در شرایط فعلی اغلب افراد برای مدیریت امور زندگی و کاری خود به وام‌های بانکی نیاز دارند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای دریافت انواع وام‌ها معرفی شده است. برای مثال وام پروانه کسب، یکی از بهترین راهکارها برای کسانی است که کسب و کاری در کشور دارند و به‌صورت قانونی کسب و کار آن‎ها به ثبت رسیده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا شرایط دریافت وام پروانه کسب را با یکدیگر بررسی کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

منظور از وام پروانه کسب چیست؟

به‌طور کلی طبق قوانین کشور، صاحبان سرمایه که پروانه کسب را در زمینه فعالیت‌های خود دریافت کرده‌اند، می‌توانند از همین پروانه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند. مهمترین هدف دولت برای ارائه چنین وام‌هایی، حمایت کردن از فعالیت‌ها و کسب و کارهای کوچک تا متوسط و کارآفرینی است. اگر شما به‌عنوان یک کارآفرین به تازگی می‌خواهید فعالیت خود را آغاز کنید، این یک فرصت ایده‌آل برای شما خواهد بود تا از طریق وام پروانه کسب بتوانید تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

مهم‌ترین مزیت وام پروانه کسب این است که نیازی به وثیقه و ضمانت‌نامه‌های سنگین نیست. شما با ارائه پروانه کسب و معرفی یک یا دو ضامن می‌توانید به راحتی این وام‌ها را دریافت کنید.

مهمترین شرایط دریافت وام جواز کسب

اما اکنون این سوال مطرح می‌شود که برای دریافت وام جواز کسب باید چه شرایطی داشته باشیم:

  • اولین شرط این است که شما پروانه کسب خود را در اختیار بانک قرار دهید. این پروانه ثابت می‌کند که شما کسب و کاری کاملا قانونی در کشور دارید و در واقع یک نوع ضامن برای شما به حساب می‌آید.
  • باید در بانکی که می‌خواهید وام پروانه کسب دریافت کنید، حتماً حساب بانکی فعال داشته باشید.
  • براساس شرایط بانک مربوطه، باید چند ضامن معرفی نمایید. در اغلب مواقع معرفی کردن یک ضامن کفایت می‌کند.
  • باید از نظر بانک مربوطه، به‌عنوان یک فرد کاملاً خوش حساب و بدون چک برگشتی شناخته شوید. این موضوع در مورد ضامن شما نیز صدق می‌کند.

این شرایط، شرایط عمومی برای دریافت وام با جواز کسب است. هر بانک یک سری شرایط اختصاصی خود را نیز تعریف کرده است. در زمان دریافت این قبیل تسهیلات باید شرایط بانک مربوطه را بررسی نمایید.

مراحل دریافت وام با پروانه کسب

خوشبختانه دریافت تسهیلات بانکی با جواز کسب، دردسر زیادی ندارد. شما با طی کردن چند مرحله می‌توانید منتظر بمانید تا وام به حساب شما واریز شود. این مراحل به شرح زیر هستند:

در سایت رسمی اصناف ثبت نام کنید.

در اولین قدم شما باید براساس نوع کسب و کار خود، به سایت صنف مربوط مراجعه کرده و کلیه اطلاعاتی که برای دریافت وام با پروانه کسب نیاز است را در داخل سایت درج نمایید.

کد رهگیری را دریافت کنید.

بعد از اینکه اطلاعات شما در داخل این سایت به ثبت رسید، باید یک کد رهگیری در اختیار شما قرار گیرد. این کد نشان می‌دهد که ثبت نام با موفقیت انجام شده است. این کد را فراموش نکنید چون برای بررسی کردن وضعیت درخواست وام خود، باید از طریق کد رهگیری اقدام نمایید.

آریا فردا

فعالیت شما توسط بانک بررسی می‌گردد.

این مرحله بسیار حساس است. با توجه به اینکه در اغلب موارد کسب و کارهای کوچک یا کارآفرینان برای دریافت وام با جواز کسب اقدام می‌کنند، بانک مربوط باید مطمئن شود که این کسب و کار در آینده رونق می‌گیرد و در نتیجه صاحبان سرمایه توان پرداخت اقساط وام را دارند. کارشناسان در بانک باید تمامی جوانب شامل میزان ریسک فعالیت مربوطه، پتانسیل رشد آن و در نهایت میزان درآمد کسب و کار برای بازپرداخت وام را با دقت بررسی نمایند.

اعتبار فرد متقاضی بررسی می‌شود.

افرادی که به‌عنوان متقاضی خوش حساب و بدون چک برگشتی شناخته شده باشند، برای دریافت وام با پروانه کسب در اولویت قرار دارند.

مبلغ وام مشخص می‌شود.

اگر کارشناسان بانک به این نتیجه برسند که پرداخت تسهیلات با جواز کسب هیچ منعی برای فرد متقاضی ندارد، اکنون باید براساس نوع کسب و کار، میزان مبلغ وام مشخص شود.

معرفی انواع وام پروانه کسب

یکی از مهم‌ترین مراحل برای دریافت وام با جواز کسب این است که شما نوع وام را مشخص کنید. سود هر یک از انواع وام و مدت زمان بازپرداخت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین باید حتماً انواع وام پروانه کسب را بشناسید تا بتوانید براساس شرایط کاری خود، یک وام مناسب را انتخاب کنید:

وام قرض الحسنه

این وام‌ها بدون هیچ سود یا با سود بسیار پایین ارائه می‌شوند. بنابراین بهترین شرایط را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کنند.

وام بانکی

اغلب بانک‌های کشور همانند بانک ملت، صادرات، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، سپه، تجارت، ملی و رسالت، تسهیلات جواز کسب را در اختیار هم‌وطنان عزیز قرار می‌دهند. شما باید شرایط هر یک از بانک‌ها، حداکثر مبلغ وام و میزان سود تعریف شده برای وام‌ها را بررسی کرده و سپس برای دریافت وام اقدام کنید.

وام سرمایه در گردش

صاحبان سرمایه با دریافت این وام می‌توانند نقدینگی مورد نیاز جهت انجام فعالیت‌های کاری روزمره خود را حفظ کنند. بنابراین هدف از ارائه این وام، تامین سرمایه در گردش برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است.

چه کسانی می‌ توانند وام با پروانه کسب را دریافت کنند؟

در قسمت قبل برای شما توضیح دادیم که بانک‌ها برای ارائه وام با جواز کسب، حتماً شرایط فرد متقاضی را در نظر می‌گیرند. باید مشخص شود که آیا این فرد صلاحیت دریافت وام را دارد یا خیر. به‌طور کلی تمامی افرادی که بالای ۱۸ سال هستند می‌توانند برای دریافت تسهیلات پروانه کسب درخواست دهند ولی کسانی که از شرایط زیر برخوردار هستند، به‌عنوان فرد اصلح برای دریافت این وام شناخته می‌شوند:

  • افرادی که چک برگشتی نداشته باشند.
  • هیچ بدهی یا معوقه بانکی برای آن‌ها به ثبت نرسیده باشد.
  • رتبه اعتباری آن‌ها از نظر سابقه مالی و توانایی بازپرداخت به موقع بدهی‌ها، بسیار خوب باشد.
  • کسانی که با حساب مالی خود کار می‌کنند و گردش حساب آن‌ها بسیار بالا است.

در پایان

اگر به دنبال یک راه سریع و مطمئن برای دریافت وام پروانه کسب می‌گردید، پیشنهاد ما این است همین اکنون تلفن را بردارید و با آریا فردا تماس بگیرید. یک جلسه مشاوره با کارشناسان خبره در این مجموعه داشته باشید.
آریا فردا سابقه دیرینه‌ای در زمینه دریافت وام‌ کلان بانکی دارد. بنابراین شما هیچ دغدغه‌ای برای انجام امور اداری نخواهید داشت. تمامی مسئولیت کار به کارشناسان این مجموعه سپرده می‌شود.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    Call Now Button