افزایش اعتبارسنجی

روش های افزایش اعتبار سنجی

یکی از مهمترین قوانینی که در راستای ارائه انواع وام و تسهیلات وضع شده است، بحث اعتبارسنجی فرد متقاضی می‌باشد. رتبه ‌بندی اعتباری با این هدف انجام می‌شود که مشخص گردد فرد متقاضی در سیستم اعتبارسنجی، چه نمره‌ای کسب کرده است. هر چه رتبه او بالاتر باشد، شانس دریافت وام و تسهیلات از بانک‌های مختلف افزایش می‌یابد. در رتبه سنجی، فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما حتماً این سوال برای شما به وجود آمده است که روش‌ های افزایش اعتبار سنجی کدام هستند؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه می‌توانید به راحتی رتبه و امتیاز خود را افزایش دهید و وام‌های کلان را از بانک‌ها دریافت نمایید.

روش ‌های افزایش رتبه ‌بندی اعتباری

به هر حال در شرایط فعلی جامعه همه افراد به وام نیاز دارند. اما متاسفانه بعضی از افراد اعتبار لازم را در بین بانک‌ها به دست نیاورده و نمی‌توانند از وام‌های کلان استفاده کنند. اگر شما چند روش ساده که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم را انجام دهید می‌توانید رتبه ‌بندی اعتباری خود را ارتقا داده و شانس خود را برای دریافت تسهیلات از بانک و موسسات اعتباری افزایش دهید:

اقساط را به موقع پرداخت کنید

اگر در حال حاضر وامی از بانک یا موسسه اعتباری دریافت کرده‌اید، پرداخت هیچ قسطی را به تعویق نیندازید. چون در این صورت رتبه شما و امتیازی که در سیستم اعتبار سنجی کسب پیدا می‌کنید کاهش پیدا می‌کند.
بنابراین چند روز زودتر مبلغ وام خود را آماده کنید و حتی زودتر از موعد پرداخت نمایید تا بتوانید در سیستم اعتبار سنجی، نمره اعتبار خود را افزایش دهید.

اپلیکیشن پرداخت اقساط را دانلود کنید

با توجه به اینکه بانک‌ها در چند سال اخیر به سراغ سیستم الکترونیک رفته‌اند و مشتریان را تشویق می‌کنند به صورت اینترنتی و با اپلیکیشن امور بانکی را انجام دهند، اگر شما برای پرداخت اقساط بانکی به جای مراجعه حضوری، از اپلیکیشن بانک مربوطه استفاده کنید، اعتبار شما در سیستم اعتبار سنجی چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

فقط در حد نیاز حساب افتتاح کنید

بعضی از افراد این تصور را دارند که اگر حساب‌های اعتباری را فقط با هدف افزایش رتبه بندی خود افتتاح کنند، تاثیر بسیار زیادی بر روی اعتبار سنجی آن‌ها خواهد گذاشت. در صورتی که باید بگوییم نتیجه، کاملا عکس است.
در زمان اعتبار سنجی، استعلامی از تمامی حساب‌های شما گرفته می‌شود و اگر مشخص گردد با برخی از حساب‌ها کار نمی‌کنید همین موضوع تاثیر منفی بر روی رتبه‌بندی شما خواهد گذاشت.

کارت‌های اعتباری را نگه دارید

حتی اگر از برخی از کارت‌های اعتباری خود استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را دور نیندازید. اگر حساب شما فعلا موجودی زیادی ندارد باز هم نباید کارت اعتباری خود را دور بیندازید البته منوط بر اینکه برای نگهداری از این کارت مجبور نباشید سالانه هزینه زیادی بپردازید. وقتی حسابی بسته می‌شود ممکن است مجدداً از کارت اعتباری شما استفاده گردد و همین موضوع بعداً امتیازی از شما کسر خواهد کرد.

وام کلان بانکی

 زمان آخرین استعلام را رعایت کنید

همه افراد برای اینکه از اعتبار سنجی خود مطلع شوند، حتماً استعلام‌هایی را از حساب‌های بانکی خود دریافت خواهند کرد. لازم است این نکته را متذکر شویم که هر استعلامی ۱۰ درصد نمره اعتباری شما را تشکیل خواهد داد منوط بر اینکه فاصله زمانی بین استعلام آخر با استعلام قبلی رعایت گردد. بهترین حالت ممکن این است که هر ۱۲ ماه یکبار برای استعلام گرفتن اقدام نمایید.

چک برگشتی نداشته باشید

متاسفانه باید بگوییم یکی از مهمترین عواملی که بر روی اعتبار شما در سیستم‌های بانکی تاثیر می‌گذارد، بحث چک برگشتی است. حتی اگر یک چک برگشتی به نام شما ثبت گردد، امتیاز شما به شدت افت می‌کند.

 بدهی مالیاتی نداشته باشید

آیا می‌دانستید اگر مالیات معوق برای شما به ثبت برسد، در سیستم‌های بانکی و موسسات اعتباری امتیاز منفی برای شما لحاظ خواهد شد و در نتیجه رتبه‌بندی شما افت می‌کنند؟ در چنین شرایطی شانس دریافت وام‌های کلان برای شما به شدت افت خواهد کرد.

تعداد وام هایی که دریافت کرده‌اید

در زمان دریافت وام در طول یک سال، به این نکته توجه داشته باشید که اگر تعداد قراردادهای وام جاری شما از حد تعیین شده توسط سیستم‌های بانکی افزایش یابد رتبه اعتباری شما در سیستم اعتبارسنجی افت می‌کند. اگر به وام زیادی نیاز دارید می‌توانید از افراد دیگر بخواهید که به جای شما وام دریافت کنند و در عوض شما اقساط را پرداخت نمایید.

ضامن افراد خوش حساب شوید

 متاسفانه باید این موضوع را نیز بیان کنیم که اگر شما ضامن افراد بد حساب شوید که در پرداخت اقساط طبق قانون عمل نمی‌کنند و اقساط معوق دارند، امتیاز منفی به نام شما نیز ثبت می‌شود. بنابراین ضامن هر کسی نشوید. افرادی را انتخاب کنید که واقعاً خوش حساب و متعهد هستند.

در پایان

اگر شما وام‌های خود را تحت نظر شرکت‌هایی همانند آریا فردا دریافت کنید، بهتر می‌توانید رتبه اعتبارسنجی خود را نیز افزایش دهید چون آریا فردا به شما کمک می‌کند هم بتوانید به صورت قانونمند و طبق یک برنامه اصولی وام دریافت کنید و هم اگر به تعداد وام‌های زیادی نیاز داشتید، افرادی را برای شما جایگزین می‌کند تا تعداد وام شما در طول سال افزایش پیدا نکند. به خصوص برای دریافت وام‌های کلان و مؤثر ترین مشاوره وام بانکی می‌توانید بر روی کمک آریا فردا حساب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با این مجموعه تماس حاصل نمایید.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    Call Now Button