وام کارگاه صنعتی

مراحل اخذ وام برای کارگاه صنعتی

سرمایه یکی از اصلی ترین مواردی است که هر کسب و کاری باید داشته باشد تا بتواند به راحتی شروع به فعالیت کرده و بقا و دوام خود را حفظ نماید. بسیاری از ما ایده ‌های فوق ‌العاده‌ ای داریم که در صورت اجرا می‌ تواند منجر به ایجاد امپراتوری ‌های تجاری جدید شود. با این حال، تنها مانعی که بین ایده ‌ها و راه اندازی کسب و کار وجود دارد، کمبود سرمایه است.

رایج ترین گزینه برای دریافت بودجه، از طریق اخذ وام از بانک ‌ها یا سایر موسسات مالی خواهد بود. امروزه گرفتن وام به آسانی قبل نیست و بحران مالی بانک‌ ها را مجبور به محدود کردن وام به مشاغل کوچک کرده است. اما چگونه می ‌توان وام جهت راه اندازی کارگاه صنعتی دریافت کرد؟ در ادامه به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم. اما پیش از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که در صورت مواجه با هرگونه ابهام می ‌توانید جهت اخذ مشاوره وام بانکی از کارشناسان ما در آریا فردا مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

نکات کلیدی دریافت وام کارگاه صنعتی

از جمله مهم ترین نکات در دریافت وام کارگاه های صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگامی که به دنبال وام تجاری هستید، مطمئن شوید که طرح تجاری خود را کامل و آماده ارائه کرده‌ اید.
  • قبل از رفتن به بانک بدانید که چقدر پول نیاز دارید و می ‌خواهید آن را برای چه چیزی خرج کنید.
  • مطمئن شوید که گزارش اعتباری و امتیاز شما آماده بررسی دقیق است.

بنابراین برای شما بسیار مهم است که مراحل لازم برای دریافت وام تجاری از بانک را بدانید تا بتوانید شانس دریافت تأییدیه خود را افزایش دهید.

مراحل دریافت وام جهت راه اندازی کارگاه صنعتی

در اینجا هفت مرحله جهت درخواست وام تجاری از بانک وجود دارد که عبارتند از:

  • یک طرح کسب و کار مناسب داشته باشید

به منظور تضمین وام، بسیاری از بانک ‌ها به شما نیاز دارند که یک برنامه مالی قوی داشته باشید تا آنچه را که کسب و کار شما مستلزم آن است نشان دهد. این برنامه یک مقدمه در مورد اینکه شما چه کسی هستید و کسب و کار شما چیست را تشکیل می‌ دهد. یک طرح کسب و کار باید بتواند اهداف، مأموریت و نحوه اجرای آن را برای دستیابی به تمام اهداف ذکر شده بیان کند.

  • بیان کنید که چگونه می ‌خواهید بودجه خود را خرج کنید

بانک‌ ها تمایل دارند که ارزیابی کنند متقاضی وام چگونه می‌ خواهد وجوه وام گرفته شده را خرج کند. برای مثال اگر می ‌خواهید تجهیزات بخرید، باید برای وام تجهیزات اقدام کنید. از سوی دیگر، اگر می ‌خواهید قبل از پرداخت بدهی‌ هایتان، وجوهی داشته باشید تا تجارت را ادامه دهید، توصیه می ‌شود برای وام کوتاه ‌مدت درخواست دهید. بنابراین، بیان اینکه وام شما برای چه منظوری مورد استفاده قرار می ‌گیرد، تشخیص اینکه آیا مبلغ درخواستی تمام نیازهای شما را برآورده می‌ کند، برای بانک آسان می‌ شود.


اینجا بخوانید: معرفی انواع وام بانکی

  • مقدار پول مورد نیاز خود را بیان کنید

هنگام درخواست وام، بهتر است که تحقیقات کاملی انجام دهید تا میزان پول مورد نیاز خود را بیش از حد تخمین نزنید. این موضوع به این دلیل است که دست کم گرفتن می ‌تواند منجر به مشکلات مالی در آینده شود. از سوی دیگر، برآورد بیش از حد بانک را به این سوال وا می‌دارد که آیا قبل از نوشتن طرح کسب و کار، تحقیقات کاملی انجام شده است یا خیر. برای جلوگیری از همه این تردید ها، پیش بینی ‌های مالی مناسب داشته باشید.

  • امتیاز اعتباری خود را بدانید

امروزه همه بانک ‌ها باید بررسی کنند که آیا هر متقاضی واجد شرایط اعطای وام کارگاه صنعتی است یا خیر. هنگام درخواست کمک مالی، توصیه می ‌شود گزارش‌ های اعتباری شخصی و امتیازات خود را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که هم شما و هم کسب و کارتان امتیاز اعتباری دارید. امتیاز اعتباری کسب و کار شما نحوه مدیریت حساب ‌های شرکت شما را اندازه می‌گیرد، در حالی که امتیاز اعتباری شخصی سابقه اعتباری شما را به عنوان یک فرد پوشش می ‌دهد. هر دو را می ‌توان هنگام جستجوی وام تجاری در نظر گرفت.

  • گزارش اعتباری خود را منظم کنید

گاهی اوقات ممکن است اشتباهاتی در گزارش اعتباری شما وجود داشته باشد و اگر مراقب نباشید ممکن است بر امتیاز اعتباری شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که همیشه توصیه می ‌شود اعتبار کسب و کار و پرونده ‌های اعتبار شخصی خود را به طور مرتب نظارت کنید. در صورت مشاهده برخی خطاها، فوراً با یک آژانس گزارش اعتبار تماس بگیرید تا با رفع مغایرت‌ ها، امتیاز را اصلاح و افزایش دهید، در غیر این صورت، در زمانی که رتبه اعتباری شما پایین است، هیچ وامی توسط بانک تایید نخواهد شد.

  • تمام گزینه‌ های وام دهی خود را ارزیابی کنید

پس از بررسی گزارش اعتباری خود و اطمینان از درستی آن، وقت آن است که تحقیق کنید و فهرستی از بانک ‌هایی را که برای تمدید نوع وام مورد نیازتان مناسب هستند، تهیه کنید. بانکی را انتخاب کنید که وام کارگاه صنعتی با نرخ بهره پایین ارائه و انعطاف پذیرترین دستورالعمل‌ های تأیید را خواهد داد.

  • سوابق مالی مناسب داشته باشید

دریافت وام تجاری از بانک زمانی آسان تر می ‌شود که صورت ‌های مالی مناسب داشته باشید. بانک ‌ها همیشه می‌خواهند ترازنامه، صورت‌ های جریان نقدی و صورت ‌های درآمد شما را بررسی کنند تا مطمئن شوند که آیا توانایی بازپرداخت وام را دارید یا خیر.

مدارک موردنیاز جهت دریافت وام کارگاه صنعتی

اکثر وام دهندگان هنگام درخواست وام کسب و کار کوچک، اسناد و اطلاعات خاصی را درخواست می‌ کنند. قبل از شروع فرآیند درخواست، اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را در دسترس دارید:

  • اسناد حقوقی

مجوزهای تجاری و ثبت، اساسنامه، قراردادها و اجاره نامه‌ های تجاری

  • طرح کسب و کار

مشخص کردن اینکه چه کسی هستید، چه می‌ کنید و چگونه می ‌خواهید از بودجه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

  • اظهارنامه مالیات بر درآمد

اظهارنامه‌ های تجاری و اظهارنامه مالیاتی شخصی صاحبان

  • صورت های مالی

ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد.

  • رزومه

برای نشان دادن تجربه تیم مدیریت ارائه رزومه می تواند کمک کننده باشد.

  • گزارش اعتبار تجاری

برای به نمایش گذاشتن سابقه کسب و کار خود در مورد پول قرض گرفته شده

برخی از وام ‌های تجاری نیاز به وثیقه دارند، وثیقه ممکن است تجهیزات، موجودی، فاکتورها یا املاک تجاری باشد. اگر نتوانید وام کارگاه صنعتی خود را پرداخت کنید، وام دهنده می ‌تواند وثیقه شما را گرفته و آن را بفروشد تا بخشی از زیان خود را جبران کند. با این حال، وام تضمین شده با وثیقه نیز معمولاً نرخ بهره پایین تری ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

دریافت وام کارگاه صنعتی ممکن است کار نسبتاً پیچیده‌ای به نظر برسد، اما می ‌توان با ارائه مدارک و مستنداتی که در بالا گفته شد، این وام را دریافت نمایید. با توجه به کسب و کار و نوع کارگاه صنعتی شما، میزان وام نیز متفاوت خواهد بود و برای دریافت اطلاعات بیشتر می ‌توانید با کارشناسان ما در آریا فردا ارتباط بگیرید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    Call Now Button