مقایسه وام بانک خصوصی و دولتی

مقایسه دریافت وام از بانک خصوصی و دولتی؟ کدامیک بهتر است؟

امروزه با وجود بسیاری از بانک ‌ها و شرکت ‌های مالی غیربانکی که وام‌ ارائه می ‌دهند، انتخاب هر یک می ‌تواند برای ما تصمیم دشواری باشد. وجه مشترک همه موسسات وام دهنده این است که آن ها بر اساس معیارهای خاصی وام ارائه می ‌دهند؛ این موارد شامل پارامترهایی چون درآمدی که توسط شما به دست می‌آید، نسبت بدهی شما به درآمد، درآمد ماهانه پس از پرداخت سایر وام ‌های فعلی، سابقه اشتغال و امتیاز اعتباری باقی مانده می ‌شود.

مقایسه وام بانک خصوصی و دولتی

بانک ‌های بخش دولتی بانک‌هایی هستند که اتحادیه یا دولت ایالتی بیش از 50 درصد سهام آن ها را در اختیار دارند. همچنین شرکت ‌های خصوصی یا افراد صاحب اکثریت سهام خواهند بود. از قوانین مجلس برای تأسیس بانک‌های بخش عمومی استفاده می‌شود و در حال حاضر چندین بانک دولتی و خصوصی در کشور وجود دارد.

از آنجایی که برخی وام‌ها، وام‌های بدون وثیقه هستند، نکول در پرداخت وام یک نگرانی بزرگ برای بانک‌ها خواهدبود. بانک‌های بخش دولتی به داشتن ساختار سازمان یافته‌تر و پایگاه مشتری بزرگتر معروف هستند. در مقایسه با بانک‌های خصوصی، فضای کار نیز کمتر رقابتی است و متخصصان کمتر بر روی عملکرد در یک تیم تمرکز می‌کنند. در صورتی که قصد وام گرفتن از این بانک‌ها را دارید، می‌ توانید از مشاوره وام بانکی استفاده نمایید.

  •  سهولت در دریافت

در مقایسه وام بانک خصوصی و دولتی، بانک‌های خصوصی معمولاً از نمایندگان فروش مستقیم (DSA) برای جذب مشتریان وام استفاده می‌کنند. مزیت دریافت وام از بانک خصوصی این است که تمام کارهای اداری را می‌ توان در خانه و به راحتی تکمیل کرد؛ حتی گاهی اوقات لازم نیست وارد بانک شوید.

  •   کارمزد پردازش بانکی

بانک‌ های خصوصی معمولاً کارمزد پردازش بالاتری دارند، زیرا برخی پرداخت‌ها باید به DSA نیز انجام شود. بانک‌ های دولتی معمولاً این امکانات را ارائه نمی‌ دهند و کارمزد پردازش کمتری نیز دارند.

  • نرخ بهره

نرخ بهره EMI شما را تعیین می‌کند؛ بنابراین، بالاترین اولویت در دریافت وام از بانک خصوصی و دولتی است. مدت‌ها اعتقاد بر این بود که بانک‌های خصوصی نرخ‌های بهره بالاتری نسبت به بانک‌های دولتی دریافت می‌کنند. اما این دیگر درست نیست، زیرا بانک‌های خصوصی در جذب مشتری تهاجمی‌تر شده‌اند و یکی از راه‌ها رقابتی‌تر شدن، ارائه وام با نرخ‌های بهره پایین‌تر خواهدبود. امتیاز بانک‌های دولتی نسبت به بانک‌های خصوصی این است که وقتی نرخ سیاست‌گذاری توسط بانک رزرو تغییر می‌کند، بانک‌های خصوصی سریع‌تر واکنش نشان می‌دهند تا سود را به مشتریان خود منتقل کنند.

  • کارایی و زمان چرخش

در مقایسه وام بانک خصوصی و دولتی بد نیست بدانید که اگر می‌خواهید سریع وام بگیرید، بهتر است از یک بانک خصوصی وام دریافت کنید. آنها یک وام از پیش تأیید شده می‌دهند که به کاهش کاغذبازی کمک می‌کند. بانک‌های خصوصی در مقایسه با بانک‌های ملی‌شده دیجیتالی‌تر هستند و این امر باعث می‌شود تا بتوانند وام‌ها را بسیار سریع‌تر پردازش کنند. همچنین، بانک‌های عمومی در معیارهای واجد شرایط بودن بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کنند و این بدان معناست که پردازش پرداخت وام به زمان بیشتری نیاز دارد.

  • سهولت کار بانکی

از نظر فناوری، برنامه‌های تلفن همراه و پذیرش سریع‌تر فناوری، بانک‌های دولتی در حال عقب‌ نشینی از بانک‌ های خصوصی هستند. میزهای اختصاصی مشتری و تماس تلفنی آسان جایی است که بانک‌های خصوصی در آن امتیاز بالایی دارند.

بنابراین، چه بانک خصوصی یا دولتی را انتخاب کنید، تصمیم در نهایت به این بستگی دارد که ممکن است چقدر سریع به وام شخصی نیاز داشته باشید. این موضوع به این دلیل است که همانطور که قبلاً اشاره شد، بانک‌های خصوصی معمولاً کاغذبازی ساده‌تر و زمان پردازش سریع‌تری دارند.

بانک عمومی چیست؟

در مقایسه وام بانک خصوصی و دولتی، بانک عمومی یک مؤسسه است که سرمایه آن در اختیار دولت یا مقامات دولتی خواهدبود. بانک‌های دولتی از نظر ساختار سهامداران از بانک‌های خصوصی، بانک‌های تعاونی یا بانک‌های تجاری متمایز می‌شوند. علاوه بر مأموریت‌ های بانکی، در بخش فعالیت خود، مأموریت‌های دیگری را نیز بر عهده دارند که از طرف مقامات دولتی به آنها محول شده است.

بانک خصوصی چیست؟

بانکداری خصوصی یک ساختار بانکی ویژه بوده که برای ثروتمندترین مشتریان در نظر گرفته شده است. این موسسات رده بالا در مدیریت دارایی‌های قابل توجه بانکی تخصص دارند و به مشتریان خود پشتیبانی قانونی و مالیاتی را ارائه می‌دهند.

اما چگونه بانک دولتی و خصوصی را متمایز کنیم؟ آنچه اساساً بانک‌های خصوصی و دولتی را متمایز می‌کند در ماهیت تأمین مالی آنها نهفته است. بنابراین بانک‌های خصوصی می‌توانند در ازای هزینه‌های مدیریتی بسیار بالاتر، پیگیری بهتر مشتریان خود را تضمین کنند. آنها همچنین دریافت نرخ سود سپرده‌های کمتر از نرخ‌های بانک‌های دولتی را ممکن می‌سازند.

چه نوع خدماتی برای بانک ‌های خصوصی ارائه می ‌شود؟

هرچند که مدل آن ها مبتنی بر مدل یک بانک سنتی است، بانک‌های خصوصی مزایای بسیاری را در استراتژی‌های توسعه ثروت ارائه می‌دهند. آنها اغلب مشتریان مسن‌تر و مرفهی را هدف قرار می‌دهند که مایلند سرمایه خود را افزایش دهند. به این ترتیب، به ویژه برای افرادی که به تازگی املاک و مستغلات را فروخته یا برای کارآفرینانی که به تازگی کسب و کار خود را به فروش رسانده‌اند نیز مناسب است.

هزینه عضویت در بانک خصوصی چقدر است؟ یک بانک خصوصی در ازای ارائه خدمات خود، هزینه بیشتری دریافت می‌کند. با این حال، این هزینه‌ها در مقایسه با سرمایه مورد نیاز برای افتتاح حساب و نرخ بهره و سود سرمایه گذاری احتمالی ناچیز خواهدبود. شیوه‌های قیمت‌گذاری بانک‌های خصوصی اغلب مخفی باقی می‌مانند و در سال‌های اخیر به دلیل دستورالعمل جدید بازارهای مالی که بر مؤسسات مالی تأثیر می‌گذارد، افزایش یافته است. این بانک‌ها عمدتاً وظایف مدیریتی خود را بر اساس قیمت ثابت سالانه انجام می‌دهند که تمام هزینه‌های مربوط به خدمات اضافه می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب به مقایسه وام بانک خصوصی و دولتی پرداخته شد. با وجود تفاوت ‌های ذکر شده، شما اکنون با توجه به شرایط خود می‌توانید با آگاهی بیشتری از این بانک‌ها وام بگیرید. همچنین برای اطلاع از جزییات بیشتر می‌توانید مستقیماً به بانک مراجعه کرده و یا از کارشناسان ما در توسعه تجارت آریا فردا مشاوره دریافت نمایید.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    Call Now Button