وام جعاله بانک مسکن

وام جعاله بانک مسکن

وام‌هایی که بانک مسکن به متقاضیان ارائه می‌کند در حوزه ساختمان‌سازی است. یکی از این وام‌ها تحت عنوان وام جعاله بانک مسکن شناخته شده است. به هر حال با توجه به اینکه هزینه ساختمان‌سازی در کشور بسیار بالا است بنابراین بدون دریافت وام امکان پیش بردن فرآیند‌های ساختمان‌سازی برای ما وجود نخواهد داشت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مطالبی که در مورد انواع وام مسکن نگارش شده است را مطالعه کرده و سپس براساس نیاز خود وام مناسبی را دریافت نمایید. در این مطلب قرار است در مورد وام جعاله بانک مسکن صحبت کنیم.

منظور از وام جعاله بانک مسکن چیست؟

شاید ساختمان شما به دلیل اینکه قدیمی است نیاز به بازسازی و تعمیر داشته و شما بودجه کافی برای تعمیرات ندارید. یا اینکه ساختمانی را چند سال پیش ساخته و آن را به صورت نیمه کاره ر‌ها کرده‌اید و اکنون می‌خواهید وام دریافت کنید تا بتوانید این پروژه نیمه ساخته را به طور کامل به اتمام برسانید. در چنین شرایطی می‌توانید از وام جعاله بانک مسکن استفاده کنید.

البته این وام در حال حاضر توسط بانک‌های دیگر نیز ارائه می‌شود. ولی اولین بار بانک مسکن چنین وامی را در حوزه تسهیلات خود معرفی نمود. بنابراین شما برای تعمیرات خانه من جمله تعویض در و پنجره، سرامیک، کفپوش، تعمیرات پشت بام، تعمیرات حمام، آشپزخانه و یا برای به اتمام رساندن پروژه ساختمانی نیمه کاره خود می‌توانید از وام جعاله مسکن استفاده نمایید.

شرایط دریافت وام جعاله بانک مسکن

وام جعاله مسکن علاوه بر بانک مسکن توسط بانک‌های دیگر نیز ارائه می‌شود. به همین دلیل ممکن است در مورد شرایط دریافت این وام کمی تفاوت را بین بانک‌ها مشاهده کنید. ولی به طور کلی شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما باید وثیقه به بانک تحویل دهید. ولی مبلغ این وثیقه در بین بانک‌ها کاملاً متفاوت است. ممکن است بعضی از بانک‌ها در کنار وثیقه، ضامن یا سند ملکی را نیز از شما بخواهند.
  • فرد متقاضی باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد.
  • همچنین شما به عنوان متقاضی وام جعاله مسکن نباید بدهی به بانک داشته باشید و باید به عنوان فرد خوش حساب شناخته شوید. در واقع ثبت چک برگشتی در سیستم بانکی به ضرر شما خواهد بود.
  • از طرف دیگر باید در زمان دریافت وام، یک کارشناس را به منزل ببرید تا تأیید نماید که خانه شما نیاز به تعمیرات دارد یا می‌خواهید ساختمان نیمه کاره را تمام کنید. هزینه این کارشناسی نیز به عهده شما خواهد بود.

مشاوره وام بانکی

مدارک لازم برای دریافت وام جعاله بانک مسکن

  • ارائه اصل و کپی شناسنامه از تمامی صفحات
  • ارائه اصل و کپی کارت ملی
  • ارائه سند مالکیت به صورت اصل و همچنین کپی و یا قولنامه معتبر خرید ملک
  • ارائه مدارک مربوط به ضامن وام در صورت نیاز
  • ارائه مدارک مربوط به وثیقه‌های بانکی
  • ارائه مدارکی که نشان می‌دهد شما مشغول به کار هستید برای مثال گواهی کسر از حقوق، جواز کسب و…
  • ارائه کارت پایان خدمت
  • تکمیل برگه ثبت نام وام جعاله بانک مسکن

برای دریافت وام جعاله بانک مسکن چکار کنیم؟

هر کدام از بانک‌ها روش‌های خاص خود را برای ثبت نام این وام در نظر گرفته‌اند ولی به طور کلی می‌توان به دو روش حضوری و آنلاین اقدام نمود. در روش حضوری لازم است که شما به بانک مورد نظر مراجعه کنید و ابتدا جدیدترین شرایط و قوانین جهت دریافت وام جعاله بانک مسکن را بررسی نمایید. سپس مدارک مورد نیاز را در اختیار کارشناسان بانک قرار دهید تا مراحل لازم جهت ثبت نام وام جعاله مسکن برای شما انجام شود.

اما بانک مسکن امکان ثبت درخواست به صورت آنلاین را نیز فراهم کرده است. وقتی شما به سامانه اینترنتی بانک مسکن وارد شوید می‌توانید شرایط و مدارک لازم را مشاهده کرده و پس از آن در قسمت درخواست تسهیلات، وام جعاله بانک مسکن را انتخاب کنید. پس از تکمیل کردن این قسمت پیامکی برای شما ارسال می‌شود که نشان دهنده ثبت نام نهایی شما است. کد پیگیری را نگه دارید تا زمانی که وام به شما تعلق گیرد.

نحوه بازپرداخت وام مسکن به چه صورت می‌باشد؟

به طور کلی این وام با سود ۱۸ تا ۲۳ درصد در بین بانک‌های مختلف ارائه می‌شود. مسلماً هر چقدر که سود و مدت زمان بازپرداخت وام کمتر باشد مبلغ اقساط بیشتر خواهد بود. بعضی از بانک‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که فرد متقاضی تعداد اقساط را مشخص نماید ولی در اغلب موارد براساس مبلغ وامی که دریافت می‌کنید کارشناسان میزان سود و مدت زمان بازپرداخت آن را مشخص خواهند کرد. اگر شما می‌خواهید وام جعاله را بدون خرید اوراق و از محل سپرده‌گذاری خود دریافت کنید تا ۵۰ میلیون وام با سود ۱۱ درصد در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در پایان

به هر حال وام‌های بانکی این شرایط را فراهم می‌کنند که ما در اوضاع بد اقتصادی کشور بتوانیم برای ساختمان‌سازی و یا تکمیل خانه نیمه کاره خود و یا ترمیم و بازسازی آن یک سرمایه اولیه در اختیار داشته باشیم و تحت فشار مالی قرار نگیریم. برای دریافت انواع وام‌ها می‌توانید روی کمک تیم آریا فردا حساب کنید. این تیم در زمینه ارائه بهترین مشاوره وام بانکی و دریافت وام‌های کلان در خدمت شما خواهد بود. در صورتی که می‌خواهید وام جعاله مسکن با مبلغ زیاد دریافت کنید کافی است با این مجموعه تماس بگیرید، مدارک خود را در اختیار تیم آریا فردا قرار دهید تا کلیه امور برای شما انجام شود. این تیم با وکالت‌نامه‌ای که از شما دریافت خواهد کرد پروسه دریافت وام جعاله مسکن را انجام می‌دهد.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    Call Now Button